Przejdź do treści

Regulamin i polityka prywatności


Poniższy tekst zbiera regulaminy (zasady korzystania) i polityki prywatności (informacje o tym kiedy i jak przetwarzamy dane) obowiązujące na stronie. Dzielimy go na dwie cześci: wstęp z uproszczonymi informacjami oraz rozbudowane wersje dla dociekliwych.

Korzystanie z niniejszej strony jest równoznaczne ze zrozumieniem i akceptacją poniższych regulaminów oraz polityk prywatności.

Skrót informacji

  • Jesteś na oficjalnej stronie Aborcyjnego Dream Teamu - grupy osób wspierających w aborcjach i działających na rzecz dostępu do bezpiecznych metod przerywania ciąży.
  • Podmiotowości prawnej użycza nam Fundacja Period o numerze KRS 0000953898, która tak jak my zajmuje się działaniami na rzecz kobiet.
  • Staramy się nie zbierać twoich danych gdy nie jest to potrzebne, by móc zapewnić ci anonimowość i bezpieczeństwo. W tym celu w swojej pracy korzystamy z narzędzi zgodnych z GDPR (RODO).
  • Nie korzystamy z narzędzi śledzących użytkowniczki na innych stronach (tzw. trackerów), ani nie używamy "plików cookies".
  • Na naszej stronie nie ma reklam.
  • Jeśli zapiszesz się do naszego newsletera możesz w każdym momencie się z niego wypisać. W ramach newslettera korzystamy z informacji o tym czy otwierasz nasze wiadomości, by nie zalewać cię spamem, jeśli nasze maile nie są dla ciebie interesujące.
  • Niektóre zewnętrzne materiały (takie jak osadzone filmy z platformy YouTube.com, panel dotacji na rzecz fundacji z platformy Stripe.com, newsletter wysyłany za pomocą usługi MailerLite.com) mogą zawierać swoje własne narzędzia do przetwarzania danych - odnośniki do zewnętrznych polityk prywatności znajdują się w dalszej części tekstu.
  • Akceptowanie zewnętrznych materiałów nie jest wymagane do korzystania ze strony i możnesz je samodzielnie wyłączyć (z poziomu ustawień swojej przeglądarki lub za pomocą takich narzędzi jak adblockery, uBlockOrigin, NoScript itp).

Jeśli masz jakieś pytania, to nie krępuj się napisać do naszej pomocy technicznej na adres: [email protected]

Pełna wersja

Definicje

Polityka prywatności w serwisie internetowym www.aborcyjnydreamteam.pl oraz www.adt.pl.

  • Administrator: Fundacja Period, KRS: 0000953898
  • Dane osobowe: wszystkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej, w tym nr IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
  • Polityka: niniejsza Polityka prywatności.
  • RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  • Serwis: wydawany przez Administratora serwis internetowy, do którego stosuje się niniejsza Polityka tj. www.aborcyjnydreamteam.pl, www.adt.pl. jego sub-domeny, np. jakjustyna.aborcyjnydreamteam.pl oraz powiązane z nimi usługi: np. skrzynki email zarejestrowane na tych domentach.
  • Użytkownik: każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej lub kilku usług lub funkcjonalności udostępnianych w Serwisie.

Przetwarzanie danych

W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych usług oferowanych w Serwisie, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania przez Użytkownika z Serwisu szczególnie w takich sytuacjach jak:

  1. Korzystanie z nieniejszej strony internetowej.
  2. Korzystanie z formularzy kontaktowych.
  3. Korzystanie z usługi newslettera.
  4. Korzystanie z szyfrowanej usługi email.
  5. Korzystanie z zewnętrznych usług płatności na rzecz Administratora.

Korzystanie z Serwisu

Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora:

  • w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
  • w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji,
  • w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;

Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora).

Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza również te dane w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania nim, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Mimo, że nas Serwis nie korzysta z plików cookies, to informujemy o tym czym są i jak mogą być wykorzystywane, gdyż mają zastosowanie do innych podobnych technologii wykorzystywanych w ramach Serwisu.

Czym są pliki cookies?

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, instalowane na urządzeniu Użytkownika, przeglądającego Serwis. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies przeważnie wykorzystywane są w celu:

  • A - dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  • B - tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  • C - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  • D - dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym Administrator będzie przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

Formularze kontaktowe

Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych stworzonych przy pomocy zewnętrznego serwisu zgodnego z RODO - tally.so, którego politykę prywatności można znaleść pod addresem tally.so/help/gdpr.

Skorzystanie z formularza może wymagać podania danych osobowych, niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane, w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

Dane osobowe są przetwarzane:

  • w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
  • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności.

Ponadto niektóre formularze pozwalają na anonimowy kontakt z Administratorem - bez podawania danych osobowych. Jednyną pozostałością po takim kontakcie jest unikalny numer id oraz dane przetwarzane przez Tally.so do których to Administrator nie ma dostępu.

Newsletter

Osobom, które w tym celu podały swój adres e-mail, Administrator świadczy usługę newslettera przy pomocy zewnętrznego serwisu zgodnego z RODO - mailerlite.com, którego politykę prywatności można znaleść pod addresem mailerlite.com/pl/gdpr-compliance.

Podanie danych jest wymagane w celu świadczenia usługi newslettera, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego wysyłki. Dane osobowe są przetwarzane:

  • w celu świadczenia usługi wysyłki newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
  • w przypadku kierowania do Użytkownika treści marketingowych w ramach newslettera – podstawą prawną przetwarzania, w tym profilowania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie newslettera;
  • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora, (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie, w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności.

Email

Kontakt maailowy z Administratorem odbywa się ze wsparciem zewnętrznego serwisu pocztowego zgodnego z RODO - proton.me, którego politykę prywatności można znaleść pod addresem proton.me/legal/privacy.

Treść wiadomości email jest szyfrowana na skrzynce Administratora i nikt poza nim, nie ma do niej dostępu. Ponadto jeśli Użytkownik, również korzysta z poczty proton.me lub korzystają z kluczy szyfrujących PGP, bezpieczeństo i prywatność treści wiadomości zapewniona jest rówież "w locie" (w trakcie przesyłu między skrzynkami).

Czym jest PGP

Klucz PGP to popularne narzędzie szyfrujące komunikację email. Jest ono domyślnie włączone tylko u niektórych dostawców poczty, jednak może zostać dodane do niemaal każdej skrzynki pocztowej (np. do Gmaila) za pomocą wtyczki o nazwie Mailvelope.

Dzięki PGP to co piszesz w wiadomości będzie możliwe do odczytania tylko dla Ciebie oraz osoby, do której wysyłasz mail. Wiadomości email bez kluczy PGP nie są szyfrowane - przez to z ich treścią, w teorii, może zapoznać się swobodnie twój dostawca internetu czy poczty email.

Podczas kontaktu mailowego każda wiadomośc email posiada metadane zawierające m.in.: adres ip, informacje o urządzeniu źródłowym itp, które Administrator przetwarza:

  • w celu świadczenia usługi wysyłki maili – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
  • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora, (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na prowadzeniu analiz daych w celu zapewnienia bezpieczeńśtwa i spójności usługi.

Płatności

Dotacje, płatności, reklamacje i zwroty Serwis przekierowuje do panelu płatności na stronie stripe.com, którego politykę prywatności możecie przeczytać na: stripe.com/en-pl/privacy

Beneficjentem dotacji jest Fundacja Period o numerze KRS: 0000953898, która przeznacza zebrane środki na cele statusowe. Serwis zbiera dane użytkowników jedynie do momentu przejścia na stronę stripe.com i nie analizuje dalszego ruchu na tej stronie.

Fundacja Period ma dostęp do danych osobowych osób dokonujących i próbujących dokonać płatności i przetwarza je na zasadach opisanych w powyższej polityce prywatności.

Zwroty i reklamacje

W celu zwrotu, reklamacji lub problemów technicznym z płatnością, należy skontaktować się z Supportem (pomocą techniczną) fundacji pod adresem [email protected].

Do uzyskania pomocy Supportu fundacji uprawnieni są te użytkowniczki, które dokonały dotacji na rzecz fundacji i tylko w zakresie wynikającym z obowiązków zawartych w powyższej polityce prywatności.

Support odpowiada na potrzeby użytkownika bez zbędnej zwłoki. Zarówno zwroty jak i reklamacje rozpatrywane są natychmiastowo, bez konieczności wskazania przyczyny, po ustaleniu czy osoba składająca reklamację jest do tego upoważniona.

Okres przetwarzania danych osobowych

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub zrealizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.

Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.

Po upływie okresu przetwarzania, dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane do celów statystycznych.

Uprawnienia użytkowniczki/ka

Użytkownikowi przysługuje prawo:

  • dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
  • prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych,
  • a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można ją wycofać w dowolnym momencie kontaktując się z Administratorem poprzez adres: [email protected] lub listownie na adres Fundacji Period.

Bezpieczeństwo danych osobowych

Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny, zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania.

Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.

Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

Dane kontaktowe

Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adresy e-mail:

Zmiany w polityce prywatności

Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.

Poprzednia wersja Polityki obowiązywała od 26 marca 2022, aż do 21 lutego 2024 roku.

Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje począwszy od 22 lutego 2024 roku.